Wednesday, April 18, 2012

3 minggu yang terisi dan penuh suka duka

Last week dan last 2 week saya balik kampung mak
Tok warded dah hampir 3 minggu
Sayu bila tengok tok yang ceria dan suka bergurau, sekarang terlantar
Dah 3 minggu tak dapat bangun langsung dan kadang-kadang kena serangan sesak nafas
Kawan-kawan tolong doakan tok saya sembuh semula
Kami sekeluarga memang berkampung di hospital
First day saya sampai pukul 2 pagi dan stay sampai subuh
2nd day stay dari 1 pm sampai 10 pm
Mak ayah saya tiap-tiap hari teman tok sepanjang 3 minggu ni

Last weekend saya dan hubby buat operasi cuci rumah besar-besaran
Sebab semenjak saya pregnant, saya tak ambil tau sangat pasal rumah
Sebabnya saya tak berani buat kerja berat lagi
Mop pun jarang-jarang tu pun hubby yang buat
So since dah masuk 5 bulan dan saya believe yang dah start kena exercise untuk mudah bersalin nanti
Saya pun pulun la mop, cuci tingkap, perabot dll
Penat sangat-sangat plus penat ulang alik ke hospital pun tak habis lagi
Suddenly saya tengok ada brown spot
*rasa nak pitam*
terus stop, baring, baru sedar yang pinggang saya dah sakit
Saya try to calm down, baring dan try cari baby movement
Alhamdulillah ada rasa gerak-gerak. tapi klinik terdekat pulak tutup
Saya terus pantau pergerakan baby dan berdoa semuanya ok
Isnin pagi baru pergi klinik

Isnin
Saya cerita dekat doktor dan dia pun scan
Doktor cakap kalau buat kerja berat dari biasa memang normal if ada sedikit brown spot
Scan..alhamdulillah semuanya ok
Saya: Doktor, alang-alang dah scan bleh tak nak tengok jantina sekali
Doktor: Jap saya try, kadang-kadang  boleh nampak, depend pada kedudukan dia
Saya: OK. (suspen)
Doktor: Hmm nampak macam ....... cuba awak tengok ni tutt dia
Saya: oooo (sengih sampai ke telinga)
Saya tak kisah baby boy or girl, tapi xtau kenapa lately rasa teringin sangat baby ...... 
Intuition kah? hehe

This week
Saya kembali ke alam realiti-bekerja di lab
Dah 2 minggu tunggang langgang pergi kursus, balik JB dan balik kampong jaga tok
Macam dah lama benar kerja terbengkalai
Minggu ni saya sangat gigih bekerja
Terkejar-kejar ada training mesin baru sampai, sambil-sambil tu run experiment
Sempat run sampai 20 jam dalam masa 3 hari
Petang tadi, tak pasal-pasal housing untuk support bearing retak
*rasa nak pitam lagi*
OK takpe, saya dah 2 tahun buat research
Ni kira masalah kecik je (walaupun dah 4 benda rosak dalam 3 bulan)
Solution
Just do it 
Don't think too much
Saya kena kawal emosi untuk baby
Saya kena sentiasa happy!
Sekian

No comments:

Post a Comment